Thursday, September 2, 2010

tragEdi 18 julai 2009..

tarikh : seperti diatas..
hari : sabtu..
tempat : traffic light subang 2,shah alam..
masa : 3.30 petang..
kejadian : kemalangan jalan raya..
kenderaan : motor vs lori..

pengalaman hidup aku yang memang tak kan lupa sampai bila2..telah memberi kesan dalam hidup aku..kalau korang nak tahu..sebelom entry aku yang nie..3 jejaka tampan..aku der citer yang aku der jumpa 2 orang doctor..aku kena pergi cek up kaki..kenapa??ha..nie yang aku nak citer..pada tarikh tersebut..1 kejadian telah menimpa diri ku ini..perghh!! ayat skema..tak ley blah..sebenarnya aku kemalangan..on the way nak keluar jumpa kawan x serupa kawan..kenapa??sebab dier bukan seorang manusia..

aku nak pergi puteri subang..dekat2 ar gak dengan kawasan rumah aku..tapi aku dah silap jalan..terpaksa lar uturn dekat traffic light tuh..nak di jadikan cerita..aku bagi ar signal kanan..tengok kiri tengok kanan,tengok kiri tengok kanan..jalan..tak nampak kenderaan dekat belakang..entah macam mana,aku yang sedang bawak motor..tiba2..debumb!! 1 perlanggaran berlaku..aku ingat orang laen..rupa2 nya aku da..terus aku pengsan..dan tak tahu ape da berlaku..masa tuh dengan member aku sorang..

aku bukak mata..aku berada di hospital..aku tak tahu ape yang da berlaku..seriusly..masa tuh memang aku da macam hilang ingatan..aku tak ingat apa2 pon..sedar2 jer..boley plak aku nak cabut semua wayar yang der dalam mulut aku tuh..staff nurse tuh memang marah ar..siap bagi warning lagi ha..aku ingat lagi dier cakap, "akak ikat tangan kau tu kang.."

pas tuh aku tido balek..tak lama tuh..aku terjaga..aku nak cabut lagi wayar2 tuh..sekali aku nak angkat jer tangan,aku terasa berat..apsal tak boley angkat nih??rupa2 nyer..tangan aku dua2 kena ikat..kejam siot staff nurse tuh..tapi tuh ar..padan muka aku gak..untuk kebaikan aku masa tuh..keadaan aku memang terok..siap pernafasan aku pon kena guna mesin..macam mana aku tahu??dorang2 arh citer..ingat aku sedar 100% masa tuh??jangan harap..macam mana excident pon aku tak tahu..

der ar 4 ari aku kat ICU..pas tuh aku di pindahkan ker wad 5B..memang tak bangun2 aku dari katil..yang paling best kan..aku tak tahu per yang da jadi kat aku..bila aku tengok kaki aku nie..aku jadi tak der perasaan..sedey tak..gumbira pon tak..aku pon tak tahu kenapa..



nie lar kaki aku mula2 dulu..

macam mana aku tahu kena langgar dengan lori yang sebesar gajah tuh??selain kaki,per lagi kecederaan??memang banyak..per terjadi selepas tuh??nak tahu..??

bersambung......


No comments: