Thursday, October 7, 2010

sEdEy..

aku sedey lorh..kenapa??hmm..per lar naseb aku kan..nak sambung study..tapi..ntah ar..masih der ker harapan aku nak sambung blajar??lau setakat swasta tuh..memang arh bersepah..tak yah cakap lar..banyak yang offer aku masok sana..biasa lar..swasta..

tapi dadday kuh,incik Mohamad..dier bukan berkenan sangat swasta nih..da macam cari calon menantu untuk aku plak da..berkenan cam ner pon aku tak tahu..banyak no alasan orang tua tuh..swasta ini lah..swasta itu lah..macam2..aku sebagai anak..hanyer menurut perintah..biasa lar..anak mendengar kata.. (sangat lar mendengar kata..kadang2 tak jugak..hihi..)

buat sementara waktu..aku apply jer lar kerajaan nyer..yang kaitan kerajaan lar..bak kate incik ayah..

" apply jer kerajaan nyer dulu..lau swasta,tauke kayu balak pon bankrup.."

huhu..aku pon..yer kan jer lar..nak buat cam ner..nak sambung study nih..gune duet dier jugak..so..nak tak nak..just accepted..hmm..

kalau puan Fauziah plak..dier tak kesah mana pon..sal kan aku sambung blajar..mummy aku plak kate..

" ma tak kesah mana2 pon..eykot ko lar yang nak study.. "

dalam hati aku..suke gak lar..tapi masalah plak pada incik ayah..hmm..sekarang nih..aku tunggu jer lar keputusan permohonan aku tuh..dapat atau tidak..tak tahu nak kate..redha jer lar..walaupon hati sedey sangat2..per nak buat..nak salah kan takdir..tak elok..jadi..salah kan diri aku sendiri..

tuh lar..dulu tak nak blajar betoi2..kan sekarang da susah..(hangguk banyak kali..huh!! ingat STPM senang macam ABC 123..lau cam tuh..sah2 aku dapat 4 flat..result SPM aku lawa ag dari STPM..) kebetulan plak lagi bper bulan nak exam..aku excident..bper bulan aku tak gi sekolah..nak buat revision sdn.bhd..memang tak jalan arh..

aku hanyer mampu berdoa..kalau aku tak dapat kerajan nyer nih..alamat nyer..kena lar aku masok swasta..pape hal pon..incik ayah suruh gak aku sambung belajar..aku pon memang nak..tapi tuh lar..eykot naseb..sedey bile terkenangkan semua tuh..hmm..
=)

No comments: