Tuesday, June 21, 2011

: : bELajar mEmasak ..

entah kenapa m0od malam nie aku terasa nak belajar memasak..
0ooopsss!!
terlepas cakap plak..
bocor rahsia..
hehe..

actually,,aku bukan tak pandai masak..
cuma tak der keyakinan nak masak jer..
takot tak sedap..
nanti tak der orang nak makan..
aku nak habiskan memang tak lar..
last-last,,tong sampah yang makan..
haa,,yang tuh memang dier telan jer semua..
haha..

aku reti lar masak yang simple-simple jer..
yang terok-terok tuh..
lain tahun kut..
hihi..

apa yang membuatkan aku nak belajar masak..??
hurmm..
sedangkan dulu,,jarang lar aku nak fikir bab masak-masak nih..
dier..
yer..dier (dak c0m0t) ..
dier penyebab aku nak belajar masak..
senang kata nak lebih profesional lar..
huhu..

orang nak kahwin kena pandai masak..
(tiba-tiba fikir nak kahwin..haha..)
haa,,nak-nak lagi dapat husband yang tak suka makan kat luar..
mula-mula kahwin boleh lagi..
da lama-lama,,mau kena sembur dengan husband terchenta..
hak3..
nangis tak keluar mata nanti..

jadi,,kita orang perempuan nih..
wajib kena tahu masak even simple thing..
sebab nie menjamin masa depan kita..
adakala,,padangan orang perempuan nih..
susah..
kenapa??
sebab,,dier akan fikir..
" alaa,,if laki aku sayang aku,,dier akan terima aku seadanya.. "
yer..
memang betul..
tapi takut nanti..
husband kita cari lain..
nuh janda kat kedai makan depan rumah..
ha,,tuh baru kita tahu husband kita memang sayang kita sangat + giler kuasa dua..
gembiralah wahai hati..
hik3..

der satu novel aku baru habis baca..
M.A.I.D ..
dier (noorul) nie tak pandai masak..
tapi nak jadi orang gaji..
sebab tak dapat kerja..
malangnya..
dier nie langsung tak pandai masak..
goreng ikan pon tak reti..
last-last,,dier pandai masak..
sebab??
sumber inspirion..
inspirasi lar..
nak tahu macam mana dier teror masak??
beli lar..
hihi..



anyway,,majikan dier nie cerewet..
giler cerewet..
tapi perempuan nih jatuh cinta dengan Mr.Fussy..
itu yang membuatkan dier nak belajar masak..
demi insan tersayang..
tak rugi pon kalau kita berfikiran macam nie..
last-last,,Mr.F nie pon jatuh hati kat M.A.I.D dier nih..
best..
beli lar..
eh,,tetiba plak nak promote..
hak3..

# tak rugi pon kita belajar masak demi insan tersayang..

=)

No comments: