Monday, June 13, 2011

: : 0rang kE-3 ..


m0od : tak paham
music : hancur hatiku

topik aku malam nie adalah orang ke-3..atau senang kata pasangan kita curang..ok..mungkin you all pernah terbaca ciri-ciri pasangan kita curang,,right??so,,aku tak perlu lar nak cerita lagi..sebabnya mostly you all da tahu..or other words,,you all pernah alami sendiri..

ok..aku bukan nak cerita ape pon..but..sometimes tuh aku tak paham kenapa,,mengapa,,bagaimana dan sewaktu dengan nyer..

bukan tak paham apa..cuma..persoalannya.....kenapa tak cukup dengan seorang??mengapa mesti nk der orang lain??dan bagaimana semua tuh buley terjadi??

apa yang aku nampak,,pasangan kita yang mulakan dulu atau orang ke-3..but,,benda tuh takkan terjadi if pasangan kita atau orang ke-3 tersebut tak melayan..betol tak??kalau da melayan,,nampak sangat lar dier pon suka orang tersebut..atau dengan kata lain MENGGATAL..pantang mengayat..layannn..bersayang-sayang..huh!! whatever!!

yes!! thats word..menggatal..tepat sekali..perempuan ke lelaki ke sama jer zaman sekarang nie..tak der beza sikit pon..bila laki salah kan perempuan..perempuan akan salah kan lelaki..kan??dalam perkara nie,,dua-dua salah..and orang yang pertama patut di salahkan adalah mereka yang mulakan dulu..

sometimes kita dengar alasan bila nie berlaku,,mereka akan cakap,, "pasangan aku tuh tak pandai amek hati aku,,menggedik satu hal " ,, " gf aku tuh cerewet,,suka merajuk,,mata duitan " ,, "bf I tuh panas baran,,I tak tahan dengan perangai dier " dan banyak lagi..

ok..kira kalau nie berlaku,,mungkin da tak dapat nak pertikaikan sebab berkemungkinan besar salah pasangan mereka sendiri..sebab tak tahu nak jaga hubungan tersebut..tapi,,tuh semua buleh di betulkan..kenapa mesti nak der orang lain tapi dalam masa yang sama kita masih dengan pasangan kita..right??salah ke kalau kita berterus terang dengan keadaan yang sebenar??

tapi apa yang aku nak pertikaikan apabila pasangan mereka nie cukup baik,,penyayang,,memahami,,penyabar,,paling penting SETIA..tapi kenapa insan yang tidak bersalah nie menerima hukuman seperti itu??adil ke bagi mereka??

entah..aku tak paham kenapa??takdir mereka ke??sedih juga bila memikirkan..mesti ke berlaku curang terhadap pasangan??

then,,bila da tahu salah..paling-paling mintak maaf and promised not do it again..haha..kau ingat aku akan percaya..remember,,sekali kepercayaan kita musnah,,susah kita nak percaya lagi..

# hati yang terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya ..

=)

No comments: