Thursday, August 26, 2010

aku dan karton kegemaran ku..

otromen,power rangers,reyukando,batmen,supermen,spidermen..aku tak layan semua nie sangat..tak minat lar..tapi kalau citer nie semua bagi kat anak buah aku..kompom dier tengok sampai da tak der langsung siaran citer macam nie..kadang-kadang aku tengok gak..bukan per..aku cuma teman anak buah aku tengok jer..(pada hal nak join skali..malu nak ngaku seyh..hihi..) bila start jer citer nie..baru dengar lagu..dier pon da start aksi..kebetulan aku der kat si tuh sekali..aku lar menjadi mangsa keadaan dier..dier pon "hiyakkk.." kat aku..aku yang tak ready ape-ape,per lagi..debush terjatoh..mak aiii..saket memang tak terkata ar beb..da lar ganas..naseb lar der sorang..kalau 10..habis aku kena lenyek macam lempeng pisang.. kadang-kadang tuh..aku pon layan lar gak kerenah budak nih..nak sangat maen lawan-lawan dengan aku kan..aku pon start lar beraksi..hehe..pas tuh aku cakap kat dier..

"cik na jadi monster..ayish jadi otromen ea.."

dier pon ok kan jer lar..budak-budak mana tahu sangat...lagipon dier memang nak jadi super hero..lawan punyer lawan..dier pon kalah dengan aku..aku pon cakap kat dier..

"yeahh!! monster menang..otromen kalah...hahaha..."

pas tuh berhenti ar..penat beb lawan budak kecik nih..tenaga dier macam orang tua yang minum tongkat ali...aduhh..letey aku..tapi seronok gak..hehe..tapi kan..bila di fikir-fikirkan..kalau buat citer macam nie..penyelamat dunia vs monster..last-last monster menang..macam aku dengan anak buah aku tadi..rasa-rasa korang kan,der tak orang nak tengok??rate dier tinggi tak??haish..susah gak kan buat citer nih..

***************************************

aku sebenarnya nak citer masa kanak-kanak aku dulu, aku der minat satu citer karton nih..memang suke giler arh..dulu tak pernah miss..sekarang masih ade lagi..tapi der lar gak tertinggal..setiap hari sabtu, jam 7 petang, channel ntv7..kompom aku kat depan tv..citer per lagi 'crayon shin chan' lar..citer nie memang aku minat habis ar..dari aku umur belasan tahun aku..sampai lar aku umur puluhan..peminat setia beb citer nie..kalau tengok tak pernah tak gelak..citer crayon shin chan nie memang lawak ar..sebab tuh aku suke..sampai-sampai mak cik aku nak post kat fb aku kata cam nie,

"setiap hari sabtu,hana mesti tengok shin chan..pukul 6.30 petang lagi da dier tunggu depan tv.."

hehe..6.30 petang tak der lar..tapi 5 minit lagi pukul 7,aku da bukak ntv7..hihi..layan beb...

tapi masa dulu..citer nie agak tidak senonoh..lawak nyer memang lawak bodoh tp der gak lawak lucah..ish3..tak sesuai untuk budak-budak macam aku dulu..tapi aku layan jer..nak buat macam mana..memang aku minat larh..saper-saper yang tengok masa dulu-dulu, tahu la shin chan nie macam mana budak nyer..nakal giler, degil pon yer..tapi funny..der masalah,gaduh dengan pakwe makwe ker,kalau tengok memang tak hengat dunia ar..enjoy citer nie..


tapi sekarang da tak macam dulu..lawak-lawak gak..tapi lucah-lucah da tak der kut..just lawak-lawak bodoh..sebab dalam kehidupan dier da der orang baru..himawari nama di beri oleh shin chan sendiri..iaitu adeq nyer yang lebey kurang macam abang nyer jugak..abang adeq sama jer perangai..haha..

shin chan family...


shin chan nie der seekor anjing..yang bernama shiro..kadang-kadang tengok, sian plak kat shiro tuh..mana tak nyer..asyik kena buli jer dengan shin chan nih..kadang-kadang tuh, sampai demam shiro nie..kejam siot..

shin chan n shiro...


shin chan nie der kawan kat sekolah tadika..kawan-kawan dier nie pon selalu kena buli dengan shin chan..memang kaki buli betol lar..tapi lebey sedap nakal ar..budak-budak, biasa ar..tapi shin chan nie luar biasa..der jer idea dier nak mengenakan kan kawan-kawannya..walaupon dier selalu kenakan kawan-kawannya, dier tetap jadi sahabat baik..adakalanya, baik jugak shin chan nie dalam nakal-nakal dier pon..

shin chan n frens...

sebab tuh aku suke shin chan.. i luve u shin chan..haha...
(p/s : mintak2 lar anak aku 1 hari nanti tak macam shin chan nie..mampuih aku nak jaga..)

No comments: