Friday, January 27, 2012

: : Ada kEtika??

m0od : tak berapa nak ukE!!
music : adalah yang TERbaik

YA ALLAH..ikhlaskanlah hati ini dalam apa perkara sekali pon...
YA ALLAH..lapangkanlah dada ini..
YA ALLAH..tenangkanlah fikiran ini..
YA ALLAH..berilah kesabaran yang tinggi dalam diri ini...
YA ALLAH..jauhkanlah sifat negatif dalam diri ini...
YA ALLAH..tabahkanlah hati ini dalam menempuh segala dugaan-MU...
YA ALLAH..berilah aku kekuatan...
YA ALLAH..hanya pada-MU aku mengadu kasih..tidak ada siapa pon yang memahami isi hati yang tersurat ini kecuali MU,YA ALLAH..

Dalam dunia nie,banyak cabaran yang kita perlu tempuh..dengan perangai manusia yang bermacam-macam..tapi itulah yang dinamakan kehidupan yang harus kita lalui..

LUMRAH KEHIDUPAN..

Hanya Allah sahaja yang dapat merasai apa yang kita rasa..kita juga insan yang lemah..sering melakukan kesilapan..dan kesilapan tersebut,sering kita ulang-ulang..

Susah jugak nak jadi sempurna sebenarnya..tapi kita tak mungkin sesempurna Nabi..sempurna di mata manusia,tersangatlah susah..sempurna di mata Allah,lagi lar susah sedangkan dengan manusia pon susah..

Ada ketika,aku bermain dengan perasaan sendiri..
Ada ketika,aku bertanyakan soalan pada diri sendiri..
Ada ketika,aku bermain teka-teki dengan diri sendiri..
Ada ketika,aku memikirkan sesuatu yang tidak mungkin..
Ada ketika,aku leka dengan diri sendiri..
Ada ketika,aku tenggelam dengan kehidupan yang aku cipta..
Ada ketika,aku rimas dengan sekeliling..
Ada ketika,aku perlukan seorang teman..
Ada ketika,aku inginkan sendirian..
Ada ketika,aku benci dengan apa yang aku lakukan..
Ada ketika,aku pelik dengan diri sendiri..
Ada ketika,aku mempunyai perasaan sedih..
Ada ketika,aku gembira tak terkata..
Ada ketika,aku mula cemburu..
Ada ketika,aku mula memikirkan yang negatif..
Ada ketika,aku busan dengan semua ini..
TAPI,walau apa pon yang kita rasa,kita TETAP memerlukan ALLAH dalam kehidupan kita..kerana,DIA adalah jalan yang terbaik setiap kali kita merasakan perasaan sebegini..

Kehidupan kita seperti roda yang sentiasa berpusing..sekejap di atas,sekejap di bawah..tanpa semua ini,kehidupan tidak ada makna..


No comments: